Міжнародна консалтингова компанія Develor провела дослідження на тему “Різність досвідів та інклюзія: основний виклик наступних 10 років”.
У межах дослідження аналітики провели понад 50 інтерв’ю з керівниками, керівницями та HR-спеціалістками та спеціалістами українських компаній. Основні тези опитаних, а також власні висновки експертне коло виклало у так званій білій книзі, передає Happy Monday.
Як різний досвід під час війни впливає на стосунки в колективі
Дослідження порушило низку важливих тем. Найголовнішою є різність досвідів переживання війни та вплив цього явища на взаємодію людей у командах.
Ідеться про ситуацію, коли працівники та працівниці одного колективу за час повномасштабної війни прожили травматичні події та втрати різного характеру й інтенсивності та по-різному підійшли до питання власної безпеки. Через це їм складно зрозуміти одне одного, вони втрачають здатність до емпатії та шукають “зраду”.
Керівництво та HR поділилися думками про те, які основні загрози для команд та компаній загалом несе така відмінність у досвідах. Серед них виокремили:
• падіння рівня мотивації, залученості та причетності;
• відчуження персоналу одне від одного та дистанціювання себе від компанії;
• конфлікти серед колег;
• відсутність психологічної безпеки;
• регулярне вигоряння працівників та працівниць;
• “тихе звільнення” та прихований саботаж;
• зростання плинності кадрів.
Із чим стикається колектив
Також керівники та керівниці розповіли, з якими викликами стикаються різні групи їхніх команд: релоковані через війну; ті, що не виїжджали за кордон; сім’ї військових; а також військові, що повертаються до цивільної роботи.
На їхню думку, чи не головна зона ризику для компаній зараз – це працівники та працівниці, які виїхали за кордон. Через певні причини вони втрачають зв’язок з командою та відчуття приналежності. Значна частина з них після 1,5 року життя за кордоном вирішують асимілюватися в країні перебування і звільняються.
Ще одним серйозним викликом є психоемоційний стан людей. Ті, хто перебував безпосередньо в умовах війни весь цей час, дуже виснажені, втомлені емоційно та фізично.
Поруч із тим, релоковані працівники та працівниці почуваються самотніми, їм бракує живого спілкування зі співгромадянами. Крім того, за спостереженнями компаній, релоковані відчувають так звану провину вцілілого. Коли з’являються новини про обстріли, вони першими пишуть у спільні чати, щоб запитати, чи у всіх все гаразд.
Інклюзія в компаніях – необхідність
Експерти та експертки виокремили ще одну важливу тему – створення інклюзивного середовища. Уже зараз роботодавці стикаються з проблемою дефіциту кадрів (особливо висококваліфікованих), а в майбутньому ця проблема лише загострюватиметься. Тож виникне потреба шукати й наймати людей із тих груп суспільства, які раніше здебільшого ігнорували.
Зокрема, йдеться про людей з інвалідністю, людей поважного віку, жінок після декрету та інші категорії.
Фото: depositphotos