Виконавчий директор фармацевтичної компанії “Фармак” Володимир Костюк поділився п’ятьма правилами, яких має дотримуватися керівництво для збереження та підтримки команди у найскладніші часи. Адже саме від співробітників та співробітниць залежить виконання задач та функціонування компанії, зазначив він виданню Mind.ua.
За його словами, ці рекомендації були важливими завжди, але в умовах війни їхня роль зросла ще більше.
Бути на місці та поруч із людьми
Як згадує Костюк, початок повномасштабної війни застав його за 7 тисяч кілометрів від Києва. Але він одразу почав планувати маршрут, щоб повернутися додому.
Адже, якщо лідер у найкритичніший момент не з людьми, вони піддаються паніці та зневіряються. Особистий приклад керівника чи керівниці значитиме набагато більше, ніж найпалкіші промови, якщо ви десь далеко, а не пліч-о-пліч зі своєю командою.
Створити умови для захисту та підтримувати команду
Люди мають відчувати, що про них дбають не просто на словах. Обладнані усім необхідним укриття – важливий фактор, щоб колеги почувалися безпечно під час повітряних тривог та можливих обстрілів.
Водночас тих співробітників та співробітниць, які пішли на фронт, компанія повністю забезпечила військовою амуніцією: бронежилетами, касками, індивідуальними аптечками та іншим спорядженням.
До того ж “Фармак” надав грошову допомогу тим колегам, хто втратив житло внаслідок бойових дій.
Забезпечити ефективну комунікацію та гнучку модель роботи
Інформація – надважливий ресурс для кожного з нас. Саме тому для команди важливо бути на постійному зв’язку зі своєю компанією.
“Фармак” завжди використовував багато інструментів для комунікації із колегами. Ключовий із них – внутрішня соціальна мережа Workplace від Facebook. Завдяки ній працівники та працівниці знають про всі процеси та стан справ не лише у межах свого відділу.
Також є можливість поставити відкрито чи анонімно будь-яке запитання і оперативно отримати на нього відповідь. Регулярно в ефір виходять менеджери та менеджерки вищої ланки, щоб комплексно відповісти на поточні та стратегічні питання.
Крім того, компанія ще з часів пандемії зберегла можливість віддаленої роботи та корпоративної розвозки по Києву та у передмістя.
Бути готовими до будь-яких сценаріїв
Як зазначає Костюк, ще на початку лютого 2022 року на тлі розмов про ескалацію військових дій компанія почала готувати план безперервності бізнесу – Business contingency plan – як реагувати в тому чи іншому випадку. Він дуже допоміг не панікувати і чітко розуміти, хто і що має робити.
Але з кожним новим обстрілом з’являлися непередбачувані проблеми – енергетика, зв’язок, комендантські години. Тому важливо постійно оновлювати та тримати такий план актуальним.
Крім того, необхідно постійно проводити навчання: що робити під час тривоги, під час ядерної або хімічної загрози, як дотримуватися мінної безпеки, як надати домедичну допомогу. Всі ці знання надають відчуття контролю над своїм життям.
Планувати майбутнє та визначати цілі
Попри дискусії про те, що зараз на часі, а що ні, варто не відкладати питання розвитку і зростання на потім. Необхідно планувати та працювати над реалізацією вже сьогодні.
“Ми транслюємо нашу впевненість у майбутньому та перемозі у дії. І співробітникам навіть не потрібно про це говорити, вони бачать це з дій та рішень керівництва компанії”, – підсумував виконавчий директор “Фармак”.
Фото: “Фармак”