Повномасштабна війна змусила українців переглянути свої пріоритети та цінності в багатьох сферах життя. Робота – не стала винятком. Зокрема, майже половина людей змінила свої очікування від роботодавців під час пошуку нової роботи. Зміни відбулися як серед молодих спеціалістів та спеціалісток, так і серед досвідчених.
Зокрема, за даними дослідження EY, наразі кандидати та кандидатки найбільше очікують від компаній таких дій як: гарантування фізичної безпеки співробітників та співробітниць, емоційної підтримки команди та виходу компанії з ринку РФ.
Роботодавці також називають зміну пріоритетів шукачів роботи як один із головних викликів у поточній ситуації разом із необхідністю оновлення комунікаційної стратегії та зміною цілей і стратегії бізнесу.
Труднощі під час пошуку роботи
Загалом, більше ніж половина опитаних (61% студентів та студенток і 52% спеціалістів та спеціалісток) зазначили, що через війну їм стало важче отримати бажану роботу.
Майже 80% молодих фахівців та фахівчинь зіштовхуються зі складнощами під час пошуку роботи. Серед основних причин вони відзначають недостатній досвід роботи та рівень навичок, високу конкуренцію на ринку праці та обмежену кількість вакансій за фахом.
Досвідчені кандидати та кандидатки значно рідше стикаються зі складнощами в процесі пошуку роботи – 45% опитаних. Утім, респонденти та респондентки відзначають обмежену кількість вакансій за фахом та високу конкуренцію на ринку праці. Також понад третина опитаних незадоволена запропонованими умовами працевлаштування.
Що приваблює кандидаток та кандидатів у майбутніх роботодавцях
Молоді спеціалісти та спеціалістки звертають увагу на можливості для зростання як кар’єрного, так і особистісного – 78% та 70% відповідно.
Також цього року молоді фахівці та фахівчині стали більше звертати увагу на готовність компаній брати на роботу студентство та наявність програм стажування. П’ятірку найважливіших факторів закриває рівень зарплати.
Водночас досвідчені кандидати та кандидатки хочуть працювати в компаніях, що пропонують справедливу винагороду за їхні навички, досвід і кваліфікацію, а також надають можливості для максимальної реалізації свого потенціалу.
Третім за пріоритетністю фактором, що визначає привабливість роботодавця для професіоналів є корпоративна культура. До речі, негативна атмосфера в колективі є основною причиною зміни місця роботи – 65% відповідей.
До того ж шукачі роботи (50% професіоналів та 58% студентської аудиторії) перш за все нададуть перевагу роботі в компанії, у якій можна працювати віддалено.
Де шукають інформацію про роботодавців
Інтернет традиційно залишається найпопулярнішим джерелом інформації про роботодавців для обох категорій респондентів та респонденток. Зокрема, опитані найчастіше для цього використовують соціальні мережі, корпоративні сайти та портали з працевлаштування.
Цікаво, що сайти з працевлаштування користуються більшою популярністю серед студентів та студенток (88%), ніж серед кандидатів і кандидаток із досвідом (55%).
Також значна різниця спостерігається в соціальних мережах, які використовують опитані. Telegram – канал-лідер серед студентства (86%), а LinkedIn – серед аудиторії професіоналів (70%)
Примітно, що останніми роками корпоративні сайти поступово втрачають свою популярність як джерела інформації про компанії. Натомість, половина кандидатів та кандидаток дізнається про роботодавців від знайомих та родичів.
Фото: Pixabay