Навіть на ідеальній роботі, є фактори, які можуть мотивувати співробітників та співробітниць до кращих результатів, або навпаки – зменшувати інтерес та викликати апатію.
Щасливі працівники та працівниці – продуктивніші та стійкіші до вигоряння та стресів. Є певний перелік умов, за яких колектив бути максимально задоволеним на своїй роботі, пише budni.rabota.ua.
Гнучкий графік роботи. Робота не повинна бути цілодобовою. Важливо, щоб співробітники та співробітниці мали можливість займатися власними справами, відпочивати та відвідувати лікарів. Щоб не допустити вигорання команди, керівництво має пропонувати дистанційну роботу, відпустки та бонуси.
Кар’єрний розвиток. Ті, хто має можливість розвиватися у своїй кар’єрі є більш задоволеними роботою. Тому компанії можуть заохочувати співробітників та співробітниць до навчання, вебінарів або внутрішніх програм розвитку.
Комунікація. Ефективна комунікація – важливий фактор у будь-якому колективі. Тому для досягнення спільних цілей працівники та працівниці мають взаємодіяти та спілкуватися одне з одним. Для цього в компанії можуть організовувати зустрічі, робочі групи та інші заходи.
Також важливо, щоб усі мали можливість ділитися своїми думками та ідеями, а також отримували зворотний зв’язок від керівництва й колег.
Визнання та похвала. Співробітники та співробітниці мають знати, що їхню роботу цінують і визнають. Тому важливо, щоб роботодавці не забували про премії та бонуси, які б допомогли колегам відчувати себе цінними та вмотивованими.
Політика компанії. Для багатьох працівників та працівниць важливо, щоб їхні компанії були соціально відповідальними та вели благодійні проєкти. Тому компанії можуть долучатися до волонтерських та благодійних програм, які допоможуть залучити співробітників та співробітниць до суспільних справ.
Гарні умови праці. Також не варто забувати про звичайний комфорт під час роботи для своїх співробітників та співробітниць. Сюди входять гарно освітлені кімнати, зручні стільці, стабільний доступ до інтернету, дотримання робочого графіку та наявність необхідного обладнання.
Гідний рівень оплати праці. Заробітні плати мають відповідати ринковій вартості спеціалістів та спеціалісток, а також стимулювати до більших результатів. До того ж хороша зарплата допомагатиме залучати талановитих співробітників і співробітниць та зберігати їх у компанії.
Водночас важливим питанням сьогодні є турбота про психологічний стан команди. Від психологічного стану колективу прямо залежить продуктивність та результативність роботи компанії. Введення програм well-being для підтримки ментального здоров’я команди наразі є важливим елементом корпоративної стратегії. Тож все більше компаній звертаються до послуг корпоративного психолога.
Своїми порадами щодо підтримки морального стану співробітників та співробітниць поділилася львівська підприємиця Міла Бараєва для видання Happy Monday.
Розписувати інструкції замість зауважень
Один із інструментів впевнено та нетоксично робити зауваження підлеглим – чітко прописувати інструкції та чеклісти. Як варіант, можна зробити файл з правилами. І якщо, наприклад, працівник чи працівниця не зовсім правильно виконує свою роботу, завжди можна звернутися до інструкцій.
Можна прописати не лише те, що команда не повинна робити, але й те, що і як саме має виконувати. Потім ці рекомендації можна презентувати як турботу про покращення процесів.
Цінувати ініціативу від команди
Чудово, що у працівників та працівниць є своя думка, і що вона може відрізнятись. Ці люди проводять на роботі більше часу, ніж керівництво. І якщо вони прийдуть до менеджменту з пропозиціями, не варто їх відкидати. Також можна проводити брейншторми.
Навіть якщо ідеї від команди здаються нездійсненими та абсурдними, не треба ніколи не говорити одразу “ні”. Можливо, наступна ідея буде дійсно вдала, але до вас з нею не прийдуть через страх відмови.
Регулярно зустрічатися з колективом
Загальні збори потрібно проводити щомісяця та обговорювати на них план на наступний місяць, результати попереднього та нові ідеї.
Усі індивідуальні питання, зауваження, невдоволення як в одну, так і в іншу сторону, краще обговорювати на персональних зустрічах або зустрічах за конкретними напрямами.
Корпоративи варто проводити двічі на рік – взимку та влітку. На них можна зібратись усією командою, відпочити, ближче познайомитись, якщо команда велика. Але не варто поєднувати ці події з тренінгами. Для цього окремо є тимбілдинги.
Дякувати людям
Навіть в умовах повномасштабної війни, емоційної нестабільності, блекаутів та повітряних тривог колектив знаходить сили приходити на роботу з гарним настроєм. Керівники мають помічати силу духу підлеглих, дякувати їм за сміливість, стійкість та небайдужість.
Фото: Pixabay