Трохи більш ніж половина компаній розпочали створювати і реалізовувати програми реінтеграції або підтримки ветеранів й ветеранок серед свого персоналу.
Про це свідчать результати травневого дослідження сталості українського бізнесу під час війни, проведеного CSR Ukraine спільно з The Page. У відповідному опитуванні взяли участь 30 великих компаній України.
Допомога мобілізованим та ветеранам
Так, 16 із них запускають програми реінтеграції та підтримки ветеранів й ветеранок у своїх колективах.
Зокрема, ці програми передбачають надання можливості перенавчання чи підвищення кваліфікації, розширений пакет медичних послуг, який покриває корпоративна медична страховка, додаткові оплачувані відпустки, психологічну підтримку та різні освітні лекції.
Також деякі компанії підписали меморандум про співпрацю з Veteran HUB і адаптують корпоративні політики для створення комфортного робочого місця для ветеранів та ветеранок.
Загалом, за даними дослідження, усі компанії, які взяли участь у рейтингу, підтримують своїх мобілізованих колег або тих, хто добровільно пішов на фронт.
Зокрема, 23 компанії зберігають за працівниками та працівницями заробітну платню, 17 – забезпечують їх військовим спорядженням. Компанії також надають таким колегам матеріальну та психологічну допомогу у період лікування і реабілітації. Також виплачують фінансову допомогу родинам у разі загибелі мобілізованих працівників та працівниць.
Безпека команди
Більшість компаній – 25 із 30 – забезпечили релокацію персоналу з їх родинами у безпечні регіони, надавали матеріальну (25 компаній) та психологічну (26 компаній) допомогу колективу.
Деякі компанії зберегли виплати для співробітників та співробітниць, які знаходяться в окупації, та надають надбавки до зарплатні для тих, хто працює у прифронтових регіонах.
Дві третини компаній облаштували укриття в офісах та виробничих приміщеннях, інші – використовують укриття, які існують поблизу компанії (паркінги, цивільні укриття тощо).
Також 20 компаній зазначили, що мають окремі програми підтримки працівників і працівниць із дітьми. Здебільшого – це гнучкий графік роботи (11 компаній), створення окремих дитячих центрів/кімнат (6), надання матеріальної допомоги (10), можливість перебування з дітьми в офісних приміщеннях під час масових відключень світла (6) тощо.
Що це за опитування
Як зазначалося вище в опитуванні взяли участь 30 компаній. Вони мали заповнити анкету і отримати експертну оцінку своєї сталості. Анкета базувалась на 5-тикомпонентній моделі КСВ під час війни:
• безперервність бізнесу і податки,
• безпека співробітників й співробітниць,
• боєздатність: підтримка ЗСУ, підтримка мобілізованих співробітників, програми підтримки ветеранів та ветеранок у компанії та країні,
• об’єднаність,
• громада: підтримка громад, де розташовані компанії, ВПО, волонтерські ініціативи.
Лідерами КСВ Індексу 2023 стали компанії “Нова пошта” (загальна кількість балів – 92), ПрАТ “Київстар” (89), EPAM Україна (88), Infopulse (87) та Sense Bank (83). Також до десятки лідерів увійшли: “Делойт” в Україні (70), ПУМБ (68), “Датагруп” та Volia (68), SoftServe (67) та Kernel (66).
Середній бал Індексу становить 60 балів.
Фото: Shutterstock