Компанія Deloitte оприлюднила щорічне дослідження щодо настроїв міленіалів та зумерів у світі – 2023 Gen Z and Millennial Survey. В опитуванні взяли участь понад 22 тисячі представників та представниць зазначених поколінь із 44 країн світу.
Як пише Happy Monday, цьогоріч у дослідженні аналізували вплив кризових подій останніх трьох років, зокрема пандемії та геополітичної нестабільності, на погляди й цінності двох поколінь.
Зокрема, були питання щодо того, чим зараз живуть міленіали й зумери, що їх непокоїть у найближчому майбутньому, як обирають роботодавця та в яких компаніях не працюватимуть.
Як ставляться до роботи й чого хочуть
Пандемія змусила молодь переосмислити роль роботи в житті. Наразі молоді люди прагнуть більшої гнучкості у виборі місця й часу для роботи, водночас зберігаючи баланс професійного й особистого життя. Зараз це найголовніші принципи для представників та представниць обох поколінь під час вибору роботодавця.
Також понад 55% респондентів та респонденток додали, що зараз працюють у гібридному форматі або віддалено, і це для них принципово.
Від роботодавців вони очікують:
• кращих можливостей кар’єрного зростання для тих, хто працює неповний робочий день;
• більше робочих місць із частковою зайнятістю;
• можливості гнучкішого графіка роботи для тих, хто працює фултайм, – наприклад, 4-денний робочий тиждень.
Представники та представниці обох поколінь зазначили, що бачать зрушення в гнучкості робочих процесів та увазі до теми ментального здоров’я з боку працедавців. Утім, очікують вагоміших зрушень у майбутньому.
На що звертають увагу під час вибору роботодавця
Понад третина опитаних стверджують, що не приймали пропозиції роботи від компаній, які не відповідали їхнім цінностям. А майже 40% відмовлялися від роботи з етичних міркувань.
Загалом зумери та міленіали прагнуть мати можливість впроваджувати зміни у своїх компаніях. Ідеться про забезпечення різноманітності, рівності та інклюзивності, можливість самостійно керувати своїм робочим навантаженням тощо. Також для представників та представниць обох поколінь важливо, щоб роботодавці забезпечували їм можливості для навчання й професійного розвитку.
Що непокоїть і чому вигоряють
Головною причиною занепокоєння щодо майбутнього для обох поколінь є вартість життя. На їхню думку, економічна невизначеність заважає планувати майбутнє, народжувати дітей тощо. 51% зумерів та 52% міленіалів зазначили, що живуть від зарплати до зарплати. Через це, незважаючи на прагнення до work-life balance та скорочення робочого часу, 46% зумерів та 37% міленіалів змушені шукати додаткову роботу.
Майже половина представників та представниць покоління зумерів (46%) і майже 40% меленіалів наголосили, що постійно або часто відчувають стрес. Вони пов’язують цей стан із:
• тривогою щодо власного фінансового становища й добробуту родини;
• дисбалансом роботи й особистого життя;
• великим робочим навантаженням, тиском на робочому місці.
Респонденти та респондентки також зауважили, що їм складно “відключитися” від роботи. 23% зумерів та 30% міленіалів стверджують, що відповідають на робочі електронні листи в неробочий час, що також провокує вигоряння.
Фото: Pixabay