За статистикою, в українському аграрному секторі частка жінок становить лише чверть співробітників. Аналогічні показники спостерігаються по всьому світу. Утім, останніми роками можна побачити тенденцію до зростання кількості жінок у “чоловічих” професіях та свідомого прагнення компаній долати стереотипи про гендерність спеціальностей.
На прикладі трьох великих аграрних компаній пропонуємо розглянути, що конкретно для цього робиться та як на відповідні цілі вплинула повномасштабна війна.
Syngenta
В інтерв’ю для EBA директорка відділу “Сталий Розвиток Бізнесу” компанії Syngenta в Україні Тетяна Смовж наголосила, що серед багатьох соціально-корпоративних проєктів та ініціатив у Diversity&Inclusion, одним з фокусів є сприяння розвитку та професійного зростання жінок в агросфері.
“Спільними зусиллями з іншими організаціями ми привертаємо увагу до ролі жінки в агро – професійності, гнучкості та неймовірній енергетиці, яка притаманна тільки жінкам. На сьогодні в компанії присутність жінок-фахівчинь та менеджерок в комерційній та корпоративній функціях складає 19% та 36% відповідно”, – наголосила вона.
За словами пані Смовж, ці показники в перспективі будуть зростати. Водночас у лідерський команді уже спостерігається баланс керівників жінок та чоловіків.
Вона зауважила, що, попри всі складнощі воєнного часу, компанія продовжує активно розвивати D&I культуру, підтримуючи гендерні, вікові та соціальні компоненти.
Так, наприклад, компанія ініціює заходи направленні на підтримку та розвиток лідерських компетенцій у жінок (понад 50 тренінгових годин), а також проводить внутрішні дослідження, які направлені на побудову міцної корпоративної культури та створення психологічно комфортного робочого простору для кожного.
Corteva Agriscience
Міжнародна сільськогосподарська науково-дослідницька компанія Corteva Agriscience вирішила запустити освітньо-грантову програму для розвитку та підтримки талановитих сільських фермерок і покращення продовольчої безпеки їхніх громад.
Уперше програма була започаткована у 2019 році в Іспанії, і вже у 2020 році успішно реалізована в Україні.
Програма передбачає проведення навчального онлайн-хабу та грантового конкурсу мікропроєктів. Взяти участь в ній можуть жінки, які відповідають встановленим критеріям відбору: вік від 18 років; проживання в населеному пункті, де мешкають до 10 тис. осіб або робота на сільськогосподарському підприємстві, яке зареєстроване в такому населеному пункті та працює не менше року.
Із початком повномасштабної війни компанія не відмовилася від програми. Ба більше, новий запуск відбувся днями – 8 березня 2023 року.
Навчальний план цьогорічної програми має на меті допомогти жінкам, які задіяні в сільськогосподарському виробництві, зробити їх бізнес життєздатним попри повномасштабну війну, забезпечити його зростання та створити нові проєкти.
До того ж учасниці програми матимуть можливість виграти гранти на загальну суму понад 1 млн грн для зростання власного бізнесу та соціальної підтримки своїх громад.
Kernel
Як в інтерв’ю для NV розповіла керівниця департаменту персоналу компанії Kernel Наталія Теряхіна, у компанії є три окремі політики, які регулюють питання гендерної рівності.
Перша – політика сталого розвитку та корпоративної соціальної відповідальності, згідно з якою забезпечуються взагалі всі права людини. І окремий пункт – про забезпечення рівних можливостей для жінок.
Є також політика інклюзії, яка регулює можливості для всіх категорій людей, зокрема окремі можливості для жінок. І політика заборони дискримінації на робочих місцях, яка включає також окремий пункт для жінок.
Крім того, Kernel дотримується принципу рівноправності можливості участі жінок і чоловіків у керуванні компанією. Зокрема, у складі незалежних директорів – щонайменше одна жінка. У складі менеджменту також обов’язково мають бути представлені жінки.
Водночас із початком війни компанія стала залучати до певних професій більше жінок, тому що частина чоловіків була мобілізована. У Kernel навіть створили спеціальні програми навчання, щоби вони змогли виконувати цю роботу.
Фото: depositphotos