Дистанційна робота стала повсякденністю для багатьох компаній ще під час пандемії COVID-19. Водночас внаслідок повномасштабного вторгнення РФ в Україну для багатьох бізнесів це було єдиною можливістю функціювати взагалі.
На щастя, прогрес не стоїть на місці, тож сучасні технології дають змогу працювати поза офісами без особливих проблем. Утім, збереження ефективної віддаленої комунікації може стати справжнім викликом, оскільки вона вимагає нових підходів та навичок, ніж звичайна в офісі.
Бізнес-тренерка однієї з фармкомпаній Інна Собержанська поділилася з порталом robota.ua відповідними висновками та дала декілька порад з огляду на власний досвід.
Насамперед, вона переконана, що віддалена комунікація має набагато більше позивних моментів, ніж негативних. Саме віддалений підхід та сучасні технології дають змогу запрошувати учасників із різних куточків країни на зустрічі, навчання разом або об’єднувати їх у корпоративні групи за допомогою популярних месенджерів, соцмереж та чат-ботів. Людині необхідно лише клікнути на посилання – і вона вже на зустрічі.
Найголовніше, це заощаджує час на дорогу та підготовку до зустрічі. До того ж колектив перебуває в єдиному інформаційному полі, співробітниці та співробітники можуть поділитися досвідом, поспілкуватись та відчути себе командою.
Звичайно, що віддалена комунікація має й недоліки, але вони виникають здебільшого через форс-мажори або недостатню увагу до комунікації. Наприклад, для України таким форс-мажором можна назвати відключення світла, та, як наслідок, інтернету.
За таких умов важко одночасно донести важливу інформацію. Чи то корпоративні канали, месенджери чи застосунки на власних смартфонах. Адже ми всі були свідками, коли в певні моменти не працювало нічого.
Складнішою ситуацією є ігнорування “болей” колективу під час комунікацій.
“Коли ми не надаємо відповіді на підставі “ну це і так зрозуміло”. Це неправильно. Якщо до нас звернулися – ми допомагаємо будь-яким чином, як мінімум надаємо зрозумілу відповідь. Також швидко народжує настрій байдужості та негативу відсутність висвітлення подій в компанії. Де ми зараз? Яка місія? Що ми робимо?”, – наголошує пані Інна.
Бізнес-тренерка наголошує: під час невизначеності та війни необхідно, щоб команда могла розуміти як функціонує компанія, що вона робить для перемоги, яка стабільність прогнозується найближчим часом, яку позитивну участь бере колектив у житті компанії.
Як правило, проблеми в ефективності спостерігаються у самій комунікації, а не в місці знаходження персоналу чи технічних складових.
Коли компанія має корпоративні програми, застосунки та месенджери, усі отримують однакову інформацію, працюють за єдиними стандартами та перебувають в одному інформаційному полі. І неважливо, де саме зараз знаходиться співробітниця чи співробітник.
Важливо звертати увагу на якість, детальність самої комунікації та увагу до кожного та кожної в ній. Задайте собі питання, чому ви можете не комунікувати, радить бізнес-тренерка.
Відповіді зазвичай прості: “нічого не зміниться, якщо щось сказати”, “я соромлюсь”, “я боюсь”. У колективу відбувається так само. Колектив спілкується, коли отримує відповідь, дію чи результат.
А, якщо цього немає – немає ефективності. У комунікаціях потрібно створювати максимально легку та позитивну атмосферу. Щоб співробітники та співробітниці знали, що жодне питання не буде проігноровано.
Для створення ефективного каналу комунікації не завжди потрібно щось вигадувати та розробляти, каже пані Інна. Для загальних інформаційних завдань підходять наявні соцмережі.
Окрім того, що ведення закритих сторінок розвиває soft skills, це допомагає висвітлювати новини та бути відкритими для спілкування.
Можна запровадити щомісячну рубрику “питання-відповідь”. Так працівники та працівниці зможуть одразу дізнатися відповідь на питання, що їх хвилює. А отримані відповіді можна закріпити в актуальному,, де до них завжди буде доступ.
До того ж варто залишати відкритим та активним директ. Цей інструмент дійсно ефективний – у такий спосіб колектив бачить, що нікого не ігнорують та всім намагаються допомогти.
За словами пані Інни, двосторонній зворотний фідбек – надважлива складова. Компанія має розуміти, чим та як може допомогти своїй команді. Водночас так можна цікавитися думкою співробітників та співробітниць про поліпшення їхніх навичок, знань та процесів роботи.
Якщо команда розуміє, що і навіщо їй потрібно робити, це означає, що компанія пояснила та відповіла на питання добре.
Важливо не лише слухати, але й чути, що говорять співробітниці та співробітники. Адже саме в такі моменти компанія може зробити роботу колективу більш ефективною та злагодженою. Думка кожного та кожної має бути важливою.
Фото: Pixabay